Michelle

Trends van nu
-Staycation
Door de crisis én de behoefte om minder gehaast te leven, kiezen steeds meer mensen voor een zogeheten staycation. Een ander woord voor staycation is thuisblijfvakantie.
Het is erg efficiënt want zo hoeft men niet meer in lange files te staan, geen lange vliegreizen te maken en vooral geen stress te hebben. Door middel van staycation kan je leuke dingen doen vanuit je eigen huis.


___________________________________________________________________________
- Wooninterieur

Mensen ontwikkelen hun eigen smaak en willen dit ook graag toepassen in hun woonsituatie. Veel winkels verkopen al veel doehetzelf spullen. Zo hoeft men niet meer afhankelijk te zijn van klusjesmannen of andere handige mensen. De Ikea en de Praxis zijn goede voorbeelden van doehetzelf winkels. Zo kan je makkelijk zelf een kastje of een schutting in elkaar zetten.
_____________________________________________________________________________

Trends van vroeger
- ontzuiling
Door de ontzuiling in de jaren zestig is er commerciële televisie ontstaan. Dankzij de commerciële televisie werd het mogelijk gemaakt om kennis te nemen van gedachten en ideeën die bij andere leefde. Daarnaast wilde menige kijker en luisteraar meer populair vermaak zien en horen.
__________________________________________________________________________

- Rolschaatsen

De rolschaats is een schoen met wielen en is uitgevonden in 1863. Rolschaatsen is hartstikke leuk en is ook nog is goed voor je. Doordat men bewuster wilden gaan leven is bewegen een groot onderdeel hiervan. Rolschaatsen is niet alleen goed voor de beweging maar ook voor het vermaak. De skeeler was een opvolger van de rolschaats.

___________________________________________________________________________

Voorspelling

3D Fast bus.
De 3D Fast Bus biedt plaats aan 1.200 passagiers. Het maakt niet uit of het voertuig stopt of rijdt: auto’s kunnen namelijk gewoon doorrijden. Voor automobilisten lijkt het alsof ze door een tunnel rijden. Dit is beter voor het milieu en zo kunnen meerder mensen tegelijkertijd vervoert worden. Deze bus zal vooral in de grote steden komen.
__________________________________________________________________________

Trendwatcher

In 2009 is Adjiedj Bakas verkozen tot trendwatcher of the year. Bakas is sterk in het zoeken van de publiciteit via televisie, internet en boeken. Bakas is vooral een trendwatcher in demografische trends. Zo verklaarde hij in zijn boek ‘Nieuw Nederland’ dat er een demografische revolutie in ons land gaande is. Bakas is columnist van Aedas, het blad voor woningcorporaties. Daarin schrijft hij over het bouwen van de toekomst. Een nieuw boek van Bakas heeft ‘Megatrend Nederland’

____________________________________________________________________________


Concept van vroeger

Een concept van vroeger is google. Het bestaat al een lange tijd en mensen maken er goed gebruik van. Dankzij dit concept kunnen mensen steeds sneller iets vinden. Je kan ook google gebruiken op je smartphone. Dit was een heel goed concept en is nog steeds een heel goed concept omdat iedereen het nog steeds gebruikt.
__________________________________________________

Nieuw concept
 
Nieuw concept interactieve televisie pakketten Ziggo.
Een nieuw concept is de interactieve televisie pakketten. In deze pakketten heb je alles in 1. Je kan telvisie kijken HD-kwaliteit, je favoriete programma’s opnemen, live TV pauzeren en je hebt 1 afstandsbediening voor tv en ontvanger.Wanneer je Alles-in-1 van Ziggo neemt zijn de kosten van het Standaard TV abonnement inbegrepen bij de bundelprijs. Bovendien krijg je internet met een spectaculaire downloadsnelheid en heb je al je diensten gemakkelijk op één factuur.

________________________________________________
Nieuw concept
Nieuw concept  Appie.  Dit is app van de Albert Heijn. Je kan op deze app je eigen boodschappenlijstje maken, bonusvoordeel scoren, recepten kiezen, samen een boodschappenlijst delen, producten kiezen en slim boodschappen doen.

_________________________________________
Mislukt concept
De supersmoker is een alternatief voor de gewone sigaret. Het werkt elektronisch en gebruikt na vulling van Duits fabrikaat. De supersmoker hoeft niet aan of uitgezet te worden en werkt zodra men inhaleert. De SuperSmoker mag gewoon gebruikt worden in café's, restaurants, bioscopen en andere openbare gelegenheden waar normaal gezien een rookverbod geldt. Dit is een mislukt concept. Het is heel moeilijk om de smaak van een echte sigaret na te maken. Ook is de supersmoker duur. Het werd uiteindelijk niet goed verkocht en veel mensen geloofde hier niet in.
______________________________________
Conceptontwikkelaar
Joop van den Ende is natuurlijk een bekende conceptontwikkelaar. Hij is geboren op 23 februari 1942 in Amsterdam. Hij heeft een dochter en een zoon. Van den Ende richt met Joh de mol het televisiebedrijf Endemol op.  In 2002 wint hij twee Tony Awards® voor zijn Broadway productie INTO THE WOODS.Zijn theaterproductie URINETOWN, die gelijktijdig op Broadway loopt, wordt dan onderscheiden met drie Tony Awards
Een eerste vorm van samenwerking tussen de producenten Joop van den Ende en John de Mol is het UNICEF-programma KANS VOOR EEN KIND, waarin donateurs worden geworven voor dit kinderfonds. Van 2005 tot 2008 is Joop van den Ende actief geweest in de vastgoedbranche via Living City Property Performance, een joint venture met Trimp & Van Tartwijk. Living City concentreerde zich in de ontwikkeling van vastgoed rond theaters, zowel in als buiten Nederland.


____________________________________________________________

Goede lancering

YOUTUBE

Op youtube kan je filmpjes zien en ook zelf uploaden. Het uploaden en bekijken van filmpjes is gratis. In 2005 is de site opgericht door 3 medewerkers van Paypal. De youtube site in nu in het bezit van google inc. Op youtube kan je van alles zien en het is zelfs mogelijk dat je bekend word door youtube. Kijk naar Esmee Denters. Youtube is toegankelijk voor iedereen en je kan echt alles bekijken. Daarom is youtube een goede lancering.


______________________________________________

Slechte lancering


Het bedrijf Scarlet kwam met een nieuw kindermobieltje op de markt genaamd:  "Buddybear".
Het bedrijf had een hele verkeerde campagne en verkeerde marketing. Ook de reclame met het jonge meisje in een bikini viel niet goed bij veel mensen. Ouders vonden het maar een slecht idee, terwijl bedrijven er echt een goed gevoel bij hadden. Zo zouden kinderen met een druk op de knop hun ouders bereiken en met een speciale bundel zou het helemaal goed uitpakken. Echter vonden ouders dit een slecht idee omdat kinderen nog veel te jong zijn voor een mobieltje.
Het product werd niet goed verkocht en is dus een slechte lancering